КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ПЛАНОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ ТЕХНІКУМ-ІНТЕРНАТ: ПЕРШІ КРОКИ ДІЯЛЬНОСТІ (1970-ТІ РР.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-1351/2023-2-3

Ключові слова:

технікум, інтернат, освіта, спеціальність, люди з інвалідністю

Анотація

Вступ. Нині одним із пріоритетних напрямів політики нашої держави є створення інклюзивного освітнього середовища. Як і в більшості країн світу, в Україні концепція інклюзивної освіти застосовується, як правило, до людей з інвалідністю, яких налічувалося більше 3 млн. Актуальність зазначеної проблеми зумовлена тенденцією до зростання кількості молодих людей та дітей, які потребують спеціальної освіти, яка би сприяла їхній соціальній адаптації та інтеграції в активне суспільне життя. Останні роки позначені значними змінами у системі інклюзивної освіти. Перші кроки посталого у 1971 р. Кам’янець-Подільського планово-економічного технікуму-інтернату відбувалися в умовах відсутності належно обладнаних навчальних приміщень, їдальні, гуртожитку, що змусило дирекцію відтермінувати навчання. Керівництву довелося вирішувати надскладне завдання формування кваліфікованого педагогічного колективу, навчально-допоміжного персоналу, налагодження чіткої роботи структурних підрозділів, створення відповідної матеріально-технічної бази. Роки становлення закладу були дуже складними. Все ж, незважаючи на труднощі, вдалося забезпечити достатній рівень навчально-виховної роботи, впровадити у практику досягнення педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, заохотити викладачів, насамперед молодих, підвищувати свій методичний і теоретичний рівень. Зверталася увага на формування викладацького складу кадрами, які мали значний виробничий досвід роботи, що, своєю чергою, забезпечувало реалізацію принципу поєднання на заняттях теорії та практики, навчання учнів на реальних прикладах з професійної діяльності викладачів. Мета статті – на основі наукового аналізу конкретного історичного матеріалу комплексно і всебічно дослідити період історичного шляху, зокрема 1970-ті роки, тобто перше десятиліття від створення Кам’янець-Подільського планово-економічного технікуму-інтернату. Результати досліджень доводять актуальність інформації для дослідників історії освіти Подільського краю, викладачів і студентів ЗВО у науково-дослідній і виховній роботі.

Посилання

Заболотна Т.В. Федоров Олексій Федорович. Енциклопедія історії України : у 10 т. / редкол.: В.А. Смолій (голова) та ін. ; Інститут історії України НАН України. Київ : Наук. думка, 2013. Т. 10: Т–Я. С. 278.

Кримський В. Новий учбовий заклад. Прапор Жовтня – орган Кам’янець-Подільського міського і районного комітетів КП України, Кам’янець-Подільської міської і районної рад депутатів трудящих Хмельницької області. 1971. 2 жовтня. № 156 (4677). С. 1.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 1.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 227.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 5.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 25.

Є сьогодення – буде й майбуття. Кам’янець-Подільський, 2011. URL: https://posek.km.ua/wp-content/uploads/2020/10/40-rokiv-koledzhu.pdf.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 1. Арк. 13; Спр. 25.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 127.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 12.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 58.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 25.

Держархів Хмельницької обл. Ф.Р. 6355. Оп. 1. Спр. 127.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-27