МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТИ ПРИЙНЯТТЯ ЕФЕКТИВНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В СФЕРІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПОСЛУГ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/inclusive_economics.4-11Ключові слова:
метод, модель, прогнозування, моделювання, управлінські рішення, якість послуг, готельний бізнес, інноваціїАнотація
У статті розглянуто використання методів прогнозування та моделювання як інструментів прийняття управлінських рішень у сфері готельного бізнесу. Визначено ключові аспекти їхнього застосування для підвищення якості послуг, оптимізації операційних процесів і збільшення задоволеності клієнтів. На основі аналізу сучасних наукових досліджень виявлено недоліки у впровадженні цих методів, зокрема, відсутність узгоджених підходів до їх інтеграції та адаптації до специфіки ринку. Запропоновано концептуальну модель, яка включає персоналізацію обслуговування, автоматизацію процесів, використання штучного інтелекту та аналіз даних. Практичне впровадження моделі дозволяє забезпечити динамічне ціноутворення, покращити управління ресурсами й персоналом, а також сприяти адаптації до сучасних викликів, таких як економічна нестабільність та глобальні тренди. Особливу увагу приділено можливостям розвитку готельного бізнесу України через впровадження інноваційних технологій, орієнтацію на клієнта й екологічну відповідальність. Отримані результати можуть бути використані як основа для подальших досліджень і вдосконалення практичних підходів до управління у сфері гостинності.
Посилання
Безручко Л. Сучасний стан та перспективи розвитку готельних мереж у світі та Україні. Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. 2018. Вип. 45. C. 273-280.
Данько Н.І. Управління якістю готельних підприємств в Україні. Проблеми економіки. 2011. №1. С. 67-72.
Жалінська І.В. Сучасні підходи до управління якістю готельних послуг: їх розвиток та стан в Україні. Економіка, управління та адміністрування. 2022. №3(101). С. 24-31.
Капліна А.С. Методичний підхід до оцінки якості готельних послуг. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Економіка, організація і управління підприємством. 2016. №1 (38). С. 168-173.
Лисенко А. Прогнозування, планування та моделювання в системі розробки рішень в аналізі, аудиті та оподаткуванні. Економіка та суспільство. 2023. №51. С. 51-54.
Михайлова Н.В., Рогова Н.В., Рибакова С.С. Готельний бізнес в Україні: проблеми та основні тенденції розвитку. Науковий вісник ПУЕТ. Серія «Економічні науки». 2020. № 1(97). С. 79-85.
Наумова М.А., Гончарук Н.С. Прогнозування економічного розвитку України. Економічний простір. 2020. №160. С. 129-134.
Новоселецький О.М., Зубенко І.Р., Гуринa М.M. Моделювання та прогнозування попиту на цифровий продукт. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: науковий журнал. 2021. №(22(50)). С. 95-101.
Поворознюк І. Управління якістю послуг на підприємствах індустрії готинності під час кризи. Економіка та суспільство. 2022. № 42. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-48.
Юдіна О. Моделювання сталого економічного розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі декомпозиційного аналізу. Економічний простір. 2022. №181. С.162-167.
Юрченко О. Інновації в готельному бізнесі на сучасному етапі. Вісник Львівського університету. Серія: Міжнародні відносини. 2014. Вип. 34. С. 292-300.
Danko N.I., Dovhal G.V. Creation of the tourist cluster as a way of increase of investment att ractiveness of a region. The Problems of Economy. 2013. №4. С. 212-218.
Gronroos S. Service management and marketing: Customer Management in Service Competition. Wiley, 2007. 496 p.
Тарасовський Ю., Кручиніна Г. В Україні зростає кількість готелів та хостелів, внутрішній туризм сприяє розвитку індустрії – дослідження. Forbes. 2024. URL: https://forbes.ua/news/v-ukraini-zrostae-kilkist-goteliv-ta-khosteliv-vnutrishniy-turizm-e-drayverom-rozvitku-industrii-doslidzhennya-03102024-23985.
Understanding The Difference Between Adr And Revpar In The Hotel Industry. Peery Hotel. 2024. URL: https://www.peeryhotel.com/what-is-the-difference-between-adr-and-revpar-hotels/.
Hilton's revenue beats Street estimates on record lodging prices. 2023. URL: https://www.reuters.com/business/retail-consumer/hilton-raises-annual-profit-outlook-strong-travel-demand-2023-10-25/.
Bezruchko, L. (2018). Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku hotelnykh merezh u sviti ta Ukraini. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny, 45, 273-280.
Danko, N.I. (2011). Upravlinnia yakistiu hotelnykh pidpryiemstv v Ukraini. Problemy ekonomiky, 1, 67-72.
Zhalinska, I.V. (2022). Suchasni pidkhody do upravlinnia yakistiu hotelnykh posluh: yikh rozvytok ta stan v Ukraini. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, 3(101), 24-31.
Kaplina, A.S. (2016). Metodychnyi pidkhid do otsinky yakosti hotelnykh posluh. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Ekonomika, orhanizatsiia i upravlinnia pidpryiemstvom, 1 (38), 168-173.
Lysenko, A. (2023). Prohnozuvannia, planuvannia ta modeliuvannia v systemi rozrobky rishen v analizi, audyti ta opodatkuvanni. Ekonomika ta suspilstvo, 51, 51-54.
Mykhailova, N.V., Rohova, N.V., Rybakova, S.S. (2020). Hotelnyi biznes v Ukraini: problemy ta osnovni tendentsii rozvytku. Naukovyi visnyk PUET. Seriia «Ekonomichni nauky», 1(97), 79-85.
Naumova, M.A., Honcharuk, N.S. (2020). Prohnozuvannia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. Ekonomichnyi prostir, 160, 129-134.
Novoseletskyi, O.M., Zubenko, I.R., Huryna, M.M. (2021). Modeliuvannia ta prohnozuvannia popytu na tsyfrovyi produkt. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Ekonomika»: naukovyi zhurnal, 22(50), 95-101.
Povorozniuk, I. (2022). Upravlinnia yakistiu posluh na pidpryiemstvakh industrii hotynnosti pid chas kryzy. Ekonomika ta suspilstvo, 42. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1656.
Iudina, O. (2022). Modeliuvannia staloho ekonomichnoho rozvytku pidpryiemstv hotelno-restorannoho biznesu na osnovi dekompozytsiinoho analizu. Ekonomichnyi prostir, 181, 162-167.
Iurchenko, O. (2014). Innovatsii v hotelnomu biznesi na suchasnomu etapi. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni vidnosyny, 34, 292-300.
Danko, N.I., Dovhal, G.V. (2013). Creation of the tourist cluster as a way of increase of investment att ractiveness of a region. Problemy ekonomiky, 4, 212-218.
Gronroos, S. (2007). Service management and marketing: Customer Management in Service Competition. Wiley, 496 p.
Tarasovsjkyj Ju., Kruchynina Gh. (2024). V Ukrajini zrostaje kiljkistj ghoteliv ta khosteliv, vnutrishnij turyzm spryjaje rozvytku industriji – doslidzhennja. Forbes. URL: https://forbes.ua/news/v-ukraini-zrostae-kilkist-goteliv-ta-khosteliv-vnutrishniy-turizm-e-drayverom-rozvitku-industrii-doslidzhennya-03102024-23985.
Understanding The Difference Between Adr And Revpar In The Hotel Industry. Peery Hotel. (2024). URL: https://www.peeryhotel.com/what-is-the-difference-between-adr-and-revpar-hotels/.
Hilton's revenue beats Street estimates on record lodging prices. (2023). URL: https://www.reuters.com/business/retail-consumer/hilton-raises-annual-profit-outlook-strong-travel-demand-2023-10-25/.