ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2787-5137-2024-3-2Ключові слова:
державний фінансовий контроль, ресурси, функціонування, принципи, контроль.Анотація
У статті досліджено усталену в науковій літературі точку зору на контроль як на завершальний етап управлінської діяльності, що дозволяє порівнювати досягнуті результати із запланованими. Також дуже поширеним є розгляд розгляду контролю лише як методу, механізму, що забезпечує порівняння результатів із поставленими завданнями. Мета дослідження – визначити особливості державного фінансового контролю у забезпеченні національної безпеки України та розробити пропозиції щодо їх подолання. З аналізу можна зробити висновок, що контроль є складним і багатогранним поняттям. З одного боку, вона виступає елементом державного управління, функціонуючи як інструмент реалізації державної політики. З іншого боку, її можна розглядати як управлінську діяльність, що характеризується своїми методами, прийомами і формами здійснення. Тим не менш, його призначення в суспільстві визначається його зв’язком з державним управлінням. З точки зору державного управління поняття контролю можна розуміти як у вузькому, так і в широкому плані. У більш вузькому тлумаченні контроль відноситься до певної функції управління, такої як планування, де він використовується для виявлення помилок у плані, тим самим запобігаючи потенційним збоям. Крім того, контроль охоплює оцінку діяльності, яку здійснюють фізичні або юридичні особи. Дещо ширше тлумачення контролю має місце, коли він визначається як оцінка дотримання та виконання нормативно встановлених завдань і планів. Контроль зводиться до порівняння фактичних результатів із встановленими показниками та вжиття коригувальних заходів у разі необхідності. Контроль за фінансовою сферою визначено, враховуючи вищевикладене, його також можна розглядати як управлінську діяльність, яка має свої методи, прийоми, форми здійснення., різне трактування контролюючими органами всіх рівнів», – нам здається. бути дуже переконливим і актуальним для досліджуваної нами проблеми Зазначається, що в цілому теорія фінансів визначає, що фінанси, фінансовий контроль і державний фінансовий контроль виступають як об’єктивна складова відтворювального процесу з як фінанси, фінансовий контроль, так і державний фінансовий контроль полягає в їх соціальному призначенні.
Посилання
Борисенко Л. М. Сучасний стан системи державного фінансового контролю. Ефективна економіка. 2020. № 7. С. 1–7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/7_2020/204.pdf.
Бортняк В. А. Контроль як функція управління фінансовою діяльністю держави. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2020. № 31(70). С. 118–123. DOI: https://doi.org/10.32838/2707-0581/2020.1/22.
Войтенко В. В. Фінансовий контроль як категорія фінансових відносин у системі державного управління. Економіка, управління та адміністрування. 2020. № 1(91). С. 99–103. URL: http://ema.ztu.edu.ua/article/view/200869.
Кореновська Ю. Міжнародний досвід у формуванні економічної безпеки держави. URL: https://prezi.com/4i4uguj3vcsh/presentation/ 15 березня 2015 року
Про Стратегію національної безпеки України: Указ Президента України від 26.05.2015 № 287/2015. Київ. URL: http://zakon5.rada.gov.Ua/laws/show/287/2015/paran7#n7 (дата звернення 10.06.2017).
Погріщук Г., Головай Н. Сучасні проблеми та перспективи розвитку державного фінансового контролю в Україні. Економіка та суспільство. 2022. № 46. С. 1–6. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2077
Рєзнік О.М. Порівняльний аналіз сутності економічної безпеки України та країн Європейського Союзу. Форум права : наук. фах. вид. 2015. № 4. С. 232–236.