НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ БУХГАЛТЕРІВ З ІНВАЛІДНІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.32782/inclusion-society-2022-2-1Ключові слова:
працевлаштування, особи з інвалідністю, ділова комунікація, система бухгалтерського обліку, документація, документообігАнотація
Вступ. В сучасних умовах для роботодавців обов’язковим є виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченого статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні». Виконання нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю осіб з інвалідністю для яких це місце роботи є основним. Крім нормативу робочих місць, потрібно враховувати й індивідуальний підхід до фізичних можливостей та професійних умінь і навиків особи з інвалідністю для виконання тієї чи іншої роботи. Мета. Узагальнити особливості ділової комунікації осіб з інвалідністю в нормативному забезпеченні бухгалтерської документації та показати деякі напрацювання з їх удосконалення. Частіше особам з інвалідністю протипоказана фізична праця, а тому вони обирають розумову. Популярною серед них є професія бухгалтера, яка вимагає професійного досвіду, комунікацій та чимало знань з нормативного забезпечення обліку. Результати. Багато концептуальних і методико-організаційних аспектів документації та документообігу в системі бухгалтерського обліку продовжують залишатися дискусійними й потребують подальшого дослідження. Зокрема, недостатньо з’ясованими є змістовне наповнення визначень, склад класифікаційних ознак, які є необхідними для поглиблення аналітичних можливостей обліку та посилення його контрольних функцій; невпорядкованість спектру чинників та передумов, що впливають на систему документообігу та ділової комунікації підприємства та визначають тенденції їх розвитку тощо. Поряд з невирішеністю теоретичних питань звертають на себе увагу недоліки практики, які передбачають структуризацію документації; впорядкування руху первинних документів; раціоналізацію документації; використання електронного цифрового підпису тощо.
Посилання
Сопко, В.В. Організація бухгалтерського обліку, економічного контролю і аналізу. К.: КНЕУ, 2004. С. 42.
Нападовська, Л.В. Внутрішньогосподарський контроль в ринковій економіці: : моногр. Дніпропетровськ: наука і освіта, 2000. С. 146.
Партин, Г.О. Бухгалтерський облік в Україні: нормативна та методична база. Навч. посіб. Львів: Бескид Біт, 2006. 264 с.
Садовська І.Б. Бухгалтерськи облік. Видавництво: ”Центр учбової літератури”, 2013. С. 93.
Кірейцев, Г.Г. Напрями розвитку галузевого обліку в сільському господарстві України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. 2012. Вип. 169, Ч. 2. Серія «Економіка, аграрний менеджмент, бізнес». С. 9-17. URL:: http://elibrary.nubip.edu.ua/15881/1/12kgg.pdf (дата звернення 02.09.2022).
Коцупатрий, М.М. Внутрішньогосподарський контроль в управлінні діяльністю сільськогосподарських підприємств: Монографія/ М.М. Коцупатрий, У.О. Марчук. – Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2014. 268 с.
Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні : Закон України № 2249-VIII ( 2249-19 ) від 19.12.2017;чинний, поточна редакція – Прийняття від 10.04.2019. URL:https://zakon.help/law/875-XII/ (дата звернення 23.08.22).
Трудові права та гарантії осіб з інвалідністю. URL: https://yur-gazeta.com/publications/practice/inshe/trudovi-prava(дата звернення 03.09.22).