ЗАСТОСУВАННЯ ВІДЕОРОЛИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ ТУРЕЧЧИНИ ТА УКРАЇНИ НА ЗАНЯТТЯХ З ТУРЕЦЬКОЇ МОВИ У КОНТЕКСТІ АУДІОВІЗУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2787-5137-2023-1-5Ключові слова:
соціальна реклама Туреччини та України, аудіовізуальні матеріали, методика викладання турецької мовиАнотація
В даний час в Туреччині та Україні багато уваги приділяється питанням місця і ролі соціальної реклами в життя суспільства. Необхідність вирішення соціальних проблем в країнах підвищує значущість даного виду реклами і ставить завдання її подальшого розвитку. У зв’язку з розвитком науки і техніки, з трансформацією інтересів людей сучасного суспільства обох країн з’являється необхідність нагадувати про існуючі норми моралі та людяності, про необхідність вести здоровий спосіб життя, про те, що потрібно допомагати хворим і людям похилого віку, захищати слабких і т.д. Саме тому важливість використання роликів соціальної реклами на заняттях з іноземної мови обґрунтовується не лише їх багатою насиченістю цікавим лінгвістичним контентом, а й піднімає питання нагальних проблем, які змушують задуматися молоде покоління [6, c. 16–17]. З точки зору використання відеороликів соціальної реклами як навчального матеріалу на заняттях з турецької мови позитивно впливає на запам’ятовування незнайомої лексики через емоційність тексту. Створення позитивного мовного середовища на заняттях з турецької мови відіграє важливу роль у досягненні позитивних результатів навчання, що стосуються як турецькомовних комунікативних навичок студентів, так і навичок перекладу з турецької мови українською та навпаки. Турецькі та українські відеоролики соціальної реклами, що застосовуються для вдосконалення навичок перекладу студентів, більше підвищують мотивацію здобувачів освіти, ніж класичні методи навчання. Зокрема, результативність використання відеороликів соціальної реклами в освітньому процесі пояснюється їх емоційно забарвленими текстами та темами, які турбують сучасне суспільство [7, с. 23–24]. У даному дослідженні пропонуємо ознайомитися з вибраними тематичними відеороликами соціальної реклами України та Туреччини, які можуть використовуватися як навчальний матеріал для занять з турецької мови, порівняти та проаналізувати їх основні спільні та відмінні риси, виділити лінгвістичний матеріал, який є цікавим для опрацювання на заняттях з точки зору граматики та лексики турецької мови.
Посилання
Артикуца С.С. Актуальні проблеми, завдання і перспективи розвитку сучасної соціальної реклами. Міждисциплінарний науковий журнал Києво-Могилянської академії, 2012. С. 44–49.
Бугайова О.І. Соціальна реклама як особливий жанр. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство, 2013. Вип. 1(1). С. 123–128.
Голубовська І.О. Антропологізм у мовознавстві та викладанні іноземних мов. Лінгвістика XXI століття: нові дослідження та перспективи, Київ : Логос, 2006. С. 33–39.
Грицюта Н.М. Оманлива реклама як історико-соціальний феномен порушення професійної етики та суспільної моралі. Наукові записки Інституту журналістики. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ : Інститут журналістики, 2008. С. 37–45.
Грицюта Н.М. Реклама як засіб міфологізації інформаційної картини світу. Інформаційне суспільство. Київ : Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, 2006. Вип. 4. С. 75–78.
Зелінська О.І. Особливості змісту тексту соціально-патріотичної реклами. Вісник «Закарпатські філологічні студії», 2023. Вип. 23. Том 2. С. 16–20.
Олтаржевський Д.О. Соціальна реклама : навчальний посібник. Київ : Центр вільної преси, 2016. 120 с.
Сіленко Н.В. Репрезентація перекладацьких трансформацій при перекладі турецьких газетно-публіцистичних текстів на українську мову. Мова і культура, 2014. Вип. 17. С. 510–516.
Порпуліт О.О. Критерії оцінки якості перекладу рекламного тексту. Реклама та PR у масовоінформаційному просторі : монографія. Одеса : Астропринт, 2009. С. 161–171.
Селіванова О.О. Нова типологія перекладацьких трансформацій. Світ свідомості в мові. Черкаси, 2012. С. 471.
Тихомірова Ф.А., Вплив соціальної реклами на конструювання суспільної реальності. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету, 2015. С. 70–74.
Emniyet Kemerini Tak, Hayata Bağlı Kal 2016. URL: https://www.youtube.com/watch?v=kkt5hmHb7Y0.
Mart Anladıkça Anlaşırız Reklam Filmi 2016. URL: https://www.youtube.com/watch?v=p4KSTpd4kk
Özdemir Ş., F. Yaman Türkiye’de reklam ahlaki: sorunlar ve çözüm önerileri. İstanbul, 2015. 418 s.
Sigara Pişmanlıktır. Koah Reklam Filmi 2016. URL: https://www.youtube.com/results?search_query=sigara+pi%C5%9Fmanl%C4%B1kt%C4%B1r.
Tengilimoğlu D. Reklam ve reklamın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: bir alan araştırması. Ankara, 2010. 225 s.