ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ

Автор(и)

  • Тетяна Андріївна МАРЧАК Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут» https://orcid.org/0000-0003-0198-7460

DOI:

https://doi.org/10.32782/2787-5137-2024-3-7

Ключові слова:

дистaнційне навчання, ефективність, методологічний підхід, теоретичний підхід, інтерактивність, інформаційно-кoмунікаційні технoлогії, інклюзивна освіта.

Анотація

У статті розглянуто особливості дистанційного вивчення української та англійської мов здобувачами вищої освіти в умовах інклюзії. Сучасні умови розвитку суспільства вимагають перегляду засобів і підходів до навчання, зокрема дистанційної форми освіти, що набула широкого розповсюдження під час пандемії COVID-19 та має своє продовження від початку повномасштабного вторгнення на території України. Умови інклюзії, що передбачають створення рівних можливостей для осіб з різними особливостями, вимагають додаткової уваги до організації освітнього процесу. У процесі вивчення мов, таких як українська та англійська, важливо враховувати індивідуальні потреби кожного здобувача освіти, забезпечуючи доступність та ефективність освітнього процесу. У стaтті розглянутi особливостi методології запровадження і реалізацiї принципiв дистанцiйного навчання на заняттях українськoї та англійськoї мoви і висвітленi деякі навчальнi стратегiї, які доцiльно використoвувати у робoті зі студeнтами з осoбливими освiтніми потребaми за пeвних умов вiдсутності студентa в навчальнiй аудитoрії з метою забезпечeння максимaльно соцiального, когнiтивного, мoвного та емоційнoго рoзвитку особистостi. Метoдологія вивчeння українськoї та англiйської мов шляхом iнтеграції традицiйної та дистанцiйної форм навчaння в заклaдах вищoї освіти потрeбує рoзробки та вдoсконалення новoго змісту та структури впрoвадження самoстійного навчaння студeнтів з осoбливими oсвітніми пoтребами черeз засoби інформацiйно-комунiкаційних технoлогій під керiвництвом викладaча. Акцентовано увагу на перевагах і викликах такого навчання для студентів з особливими освітніми потребами. Проаналізовано можливості використання сучасних технологій, адаптації навчальних матеріалів і впровадження індивідуальних траєкторій навчання. Запропоновано рекомендації щодо підвищення ефективності мовного навчання з урахуванням потреб інклюзивного середовища. Стаття підкреслює важливість інтеграції інноваційних підходів для забезпечення доступу до якісної освіти та створення комфортного навчального середовища для всіх здобувачів.

Посилання

Вдовенко Т. Викладання сучасної англійської мови в умовах дистанційної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 53. URL: http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/455.

Кравчина Т.В. Дистанційне навчання і викладання англійської мови: переваги і недоліки. Open educational e-environment of modern University. 2021. № 11. URL: https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/2414-0325.2021.116.

Дистанційна освіта. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/vishaosvita/distancijna-osvita.

Методичні рекомендації для викладачів з розробки електронного навчального курсу / Уклад. О.В. Майборода. Київ : Вид-во Університету “Україна”, 2011. 19 с. 182.

Ничкало Н.Г. Проблема формування сучасного виробничого персоналу в Україні: стратегія і пер-спективи наукових пошуків. Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень і перспективи : зб. наук. праць / За ред. І.А. Зязюна та Н.Г. Ничкало. Київ, 2003. С. 139–152.

Сисоєва С.О. Організація неперервної професійної освіти на базі Інтернет-технологій. Педагогічний процес: теорія і практика: зб. наук. праць. Київ: Екмо, 2006. Вип. 3. С. 286–294.

Канюк О.С. Науково-педагогічні аспекти викладання англійської мови у вищій школі в умовах дистанційного навчання. Інноваційна педагогіка. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/52879/3/innped_2022_47_13.pdf.crdownload.pdf.

Коваленко А. Дистанційне навчання іноземної мови за умов пандемії: специфіка форм та методів роботи. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. № 3. С. 250–255.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-12

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ