ВНУТРІШНІЙ АУДИТ МОЖЛИВОСТЕЙ НЕДЕРЖАВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ: ПРОЄКТНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-1351/2025-1-16

Ключові слова:

внутрішній аудит, недержавна організація соціальної сфери, якість соціальних послуг, проєктний підхід

Анотація

Вступ. Сучасні соціально-політичні й геополітичні реалії створюють нові виклики для недержавних організацій соціальної сфери України, спонукаючи їх шукати нові джерела стійкості, що визначатимуть їх здатність виконувати свою суттєву соціальну функцію в умовах воєнного стану. Метою дослідження є аналіз можливостей формування системи внутрішнього аудиту недержавних організацій соціальної сфери в Україні. Наукова новизна дослідження визначається імплементацією до процесу аналізу можливостей функціонування недержавних організацій соціальної сфери принципів внутрішнього аудиту, що є умовою реалізації успішної проєктної діяльності таких організацій і визначає перспективи їх фінансування за рахунок зовнішніх позабюджетних джерел. Висновки. Проведення аудиту ефективності, на нашу думку, максимально відповідає завданню з підтриманню стійкості недержавної організації соціальної сфери. Одним з аспектів аудиту ефективності є аналіз ефективності роботи співробітників організації. Оскільки провідним видом їхньої діяльності є надання соціальних послуг, то можливим джерелом інформації про її ефективність можуть бути отримувачі соціальних послуг, які здатні оцінити якість їх надання. Задля оцінки якості надання соціальних послуг у недержавних організаціях соціальної сфери проведено дослідження в Благодійній організації «Благодійний фонд “Карітас Запоріжжя”». За результатами дослідження встановлено, що благодійна організація є проактивною в процесі надання соціальних послуг, не лише надаючи їх за запитом, а інформуючи потенційних отримувачів (30 % від загального числа опитаних) про наявні для них можливості задоволення потреб у догляді вдома. Проте рівень поінформованості про контактні дані (номер телефону, адресу електронної пошти) керівної особи благодійної організації, до якої отримувачі послуг можуть звернутися в разі невдоволеності організацією надання соціальних послуг, є недостатнім (70 %). Недостатній показник інформованості клієнтів може свідчити про потенційні ризики забезпечення ефективності діяльності організації, пов’язані з порушенням зворотного зв’язку. Утім, якість комунікації співробітників із клієнтами є досить високою, оскільки інформація, необхідна для отримання соціальних послуг, була надана всім бенефіціарам простою та зрозумілою мовою.

Посилання

Білоусов А. Внутрішній аудит: перспективи розвитку і методика організації на підприємствах України. Бухгалтерський облік і аудит. 2001. № 2. С. 54–59.

Внутрішній аудит : навчальний посібник / за ред. Ю. Б. Слободяник. Суми :ТОВ «ВПП «Фабрика друку», 2018. 248 с.

Дерій В., Саченко С., Бабій Л. Соціальний аудит у контексті посилення вимог до корпоративної соціальної відповідальності. Бухгалтерський облік і аудит. 2016. № 5. С. 17–26.

Кудирко О. М. Внутрішній аудит в Україні: сутність, проблеми розвитку та шляхи їх усунення. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 5. T. 1. С. 186–189.

Лебединська О. С. Особливості внутрішнього соціального аудиту в сучасних умовах. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика». Харків : ХНЕУ, 2018. С. 156–158. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/18962

Маліков В. В. Внутрішній аудит: аналіз проблематики та організація на підприємстві. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 147–152.

Приймак Ю. О. Критеріальна основа оцінки якості соціальних послуг в Україні. Науково-теоретичний альманах «Грані». 2017. Т. 20. № 10. С. 55–60.

Чайка І. Ю., Бондаренко І. Ю. Особливості соціальної роботи з ветеранами Антитерористичної операції в Україні в державних організаціях соціальної сфери. Теорія і практика сучасної психології. 2019. № 2. Т. 1. С. 177–183.

Чайка І. Ю., Хакімова М. Р. Особливості соціальної роботи з людьми похилого віку в недержавних організаціях соціальної сфери. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. Вип. 1 (44). С. 198–203.

Чуєнков А. Є. Внутрішній аудит у системі управління підприємством. Агросвіт. 2011. № 19. С. 37–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-28