ЗДОРОВ’Я ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ЯК ЧИННИК УСПІШНОСТІ ЇХНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-1351/2024-2-12Ключові слова:
здоров’я, здоров’я фахівців соціальної сфери, чинники успішності, професійна успішність фахівців соціальної сфериАнотація
Стаття присвячена проблемі здоров’я фахівців соціальної сфери як чинника успішності їхньої професійної діяльності. Доведено, що соціальна значущість, складність та багатогранність об’єктів їхнього впливу, психоемоційні перевантаження, високий ступінь відповідальності за результати своєї роботи, професійна необхідність виконувати складні завдання в екстремальних умовах, часто призводять до зниження фізичного, психологічного, соціального, професійного здоров’я та понижують рівень працездатності, успішності фахівців соціальної сфери. Метою статті є визначення та обґрунтування впливу здоров’я фахівців соціальної сфери на успішність їхньої професійної діяльності. Для розв’язання завдання збереження здоров’я фахівців соціальної сфери як основного чинника успішності їхньої професійної діяльності використовувались загальнонаукові методи синтезу, аналізу, порівняння та класифікації, систематизації, узагальнення існуючого наукового матеріалу. Пошук інформації здійснювався у таких електронних ресурсах як Google Scholar, Web of Science, українських і зарубіжних веб-сайтах, присвячених дослідженню даної проблеми. Констатовано, що для уникнення професійних ризиків, збереження високої працездатності, благополучного стану свого здоров’я, здатності долати професійні труднощі, успішності соціальної роботи фахівцям соціальної сфери необхідно володіти високим рівнем психолого-педагогічних та валеологічних знань, основами здорового способу життя, глибокими переконаннями значущості, цінності здоров’я, що обумовить їхню здоров’язбережувальну, творчу, ефективну та успішну професійну діяльність. Обґрунтовано пряму залежність професійного успіху соціальних працівників від рівня та якості їх здоров’я та визначено професійну успішність фахівців соціальної сфери як високий результат їх професійних досягнень, збереження благополучного стану здоров’я, ефективності і продуктивності роботи, внутрішньої гармонії, відчуття задоволеності від особистісної самореалізації.
Посилання
Заіка В., Гета А., Вишар Є. Комунікативний потенціал майбутніх соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія: «Педагогіка. соціальна робота». 2021. Вип. 1 (48). С. 148–152.
Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування soft skills студентів непедагогічних спеціальностей у процесі вивчення курсу «Педагогіка». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. соціальна робота». 2021. Вип. 1 (48). С. 267–271.
Мешко Г.М., Мешко О. І. Розвиток аутопсихологічної компетентності вчителя в координатах профілактики професійного вигорання. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи: збірник наукових праць. Том Х: Ефекти участі в розвитку науки та освіти на відстані. Конін; Ужгород; Херсон: Посвіт, 2021. С. 264–267.
Мойсеюк В. П. Збереження професійного здоров’я фахівців інклюзивної освіти як основна умова їх професійного довголіття. Актуальні проблеми сучасної психологічної науки: виклики сучасності: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської студентської інтернет-конференції (Україна, Житомир, 10 жовтня 2022 р.). Житомир: ЖДУ, 2022. С. 161–163.
Пітерсон Т. 101 спосіб впоратися з тривогою, страхом і панічними атаками / переклад з англ. А. Дудченко. Київ : Наш формат, 2021. 240 с.
Про затвердження професійного стандарту «Фахівець із соціальної роботи»: Наказ Мінекономполітики від 20.06.2020 р. № 1179. URL: .
Стрельніков В. Ю. Формування здоров’язбережувального освітнього простору закладу неперервної освіти в умовах воєнного стану. Навчання, виховання й розвиток гармонійно розвиненої особистості в процесі занять фізичною культурою і спортом. Монографія; за ред. проф. В. М. Пристинського, Т. М. Пристинської. Слов’янськ: ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2023. 731 с.
Boyko V. Syndrome of “emotional burnout” in professional communication. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive /2021/75/ part1/ 15.pdf.
Мaslow Abraham. A Theory of Human Motivation [Electronicresource] / Abraham Maslow. Psychological Review. V. 50, No. Р. 370–396. URL: http://psychclasics.yorku.ca/Maslow/ motivation.
Workplace burnout: causes, effects, and solutions. June 6, 2019. WGU. URL: https://www.wgu.edu/blog/workplaceburnout-causeseffects solution s1906.tml#close.