ІНКЛЮЗИВНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ ЦИФРОВИЙ ЛАНДШАФТ: ПІДВИЩЕННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Я. А. Сушарник НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» https://orcid.org/0000-0002-6104-343X
  • А. М. Сушарник Відокремлений структурний підрозділ Кам’янець-Подільський фаховий коледж НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» https://orcid.org/0000-0002-5429-3545

DOI:

https://doi.org/10.32782/inclusive_economics.3-12

Ключові слова:

інклюзивність, цифровий ландшафт, залученість, економічний розвиток, інклюзивні технології, цифрова грамотність, соціокультурне середовище, інновації, суспільна взаємодія

Анотація

Проблема дослідження «Інклюзивний економічний цифровий ландшафт: підвищення залученості за допомогою технологій» присвячене аналізу та вдосконаленню інклюзивності в цифровому економічному середовищі. Зокрема, вивчається вплив цифрових технологій на різні соціокультурні групи та економічні верстви населення. Дослідження спрямоване на ідентифікацію перешкод та розробку стратегій для підвищення залученості усіх груп до цифрового розвитку. В рамках дослідження автори не лише проводять аналіз існуючих інструментів та ініціатив, спрямованих на сприяння інклюзивності в цифровому середовищі, але й систематично оцінюють їхній вплив і ефективність. В основу дослідження покладено глибокий розбір взаємодії технологій та соціокультурного середовища. Особлива увага приділяється вивченню розширення прав та можливостей у взаємодії різних суб'єктів суспільства через впровадження цифрових інновацій. Мета дослідження полягає в розробці конкретних стратегій для забезпечення рівного доступу до цифрових можливостей, підтримки економічного зростання та створення справедливого розподілу вигід цифрового розвитку. Методи дослідження. У ході дослідження було застосовано різноманітні наукові методи для глибокого вивчення та оцінки різних аспектів цього питання. Загальнонауковий метод використовувався для поверхневого огляду теми та надання загальної характеристики. Метод поєднання дозволяв формувати цілісну систему досліджуваних явищ, враховуючи інформацію із різних джерел. Основні результати дослідження. Дослідження підкреслює необхідність створення інклюзивного цифрового середовища, орієнтованого на різні соціальні та економічні групи, з врахуванням розширення доступності та вивчення взаємодії технологій із соціокультурним оточенням. Висновки та пропозиції. Дослідження «Інклюзивний економічний цифровий ландшафт: підвищення залученості за допомогою технологій» дозволило визначити низку ключових аспектів, які визначають необхідність та напрями подальших дій для підвищення інклюзивності в цифровому середовищі. Основні висновки включають: недостатня інклюзивність існуючих цифрових середовищ: Виявлено, що багато з існуючих технологічних рішень не враховують різні потреби та обмеження користувачів; необхідність стратегій підвищення інклюзивності: розроблені стратегії для підвищення інклюзивності цифрового ландшафту; необхідність перегляду існуючих інструментів та ініціатив: аналіз інструментів та ініціатив, спрямованих на інклюзивність, підкреслив необхідність їхнього перегляду та вдосконалення для забезпечення більшої ефективності та покращення результатів; вплив цифрових технологій на зайнятість та економічний розвиток: зазначено, що впровадження цифрових технологій може вплинути на рівень зайнятості. Конкретні пропозиції: створення інклюзивних стандартів для розробників; залучення різних соціокультурних груп у процес розробки технологій; регулярні аудити інклюзивності.

Посилання

Кабінет схвалив Концепцію розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. База даних Міністерство цифрової трансформації України. URL: https://thedigital.gov.ua/news/kabmin-skhvaliv-kontseptsiyu-rozvitku-tsifrovikh-kompetentnostey-do-2025-roku

Пояснення глобальної електронної комерції: статистика та тенденції , на які варто звернути увагу у 2024 році. База даних Digiexe. URL: https://digiexe.com/uk/blog/global-ecommerce-explained-stats-and-trends/

Раскопа Н. Українська електронна комерція у 2023 році: цифри першого півріччя та прогнози на акційний сезон. База даних Спека. URL: https://speka.media/ukrayinskii-ecommerce-2023-cifri-persogo-pivriccya-ta-progno

Дергачова В.В., Колешня Я.О., Голюк В.Я. Цифрова термінологія у стратегіях. Сутність, місце та роль діджитал менеджменту. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2022. № 22. С. 114−117.

Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля : навчально-метод. посібник. Київ : Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с.

Краус К.М., Краус Н.М., Штепа О.В. Індустрія Х.0 і Індустрія 4.0 в умовах цифрової трансформації та інновацій-ної стратегії розвитку національної економіки. 2021. Ефективна економіка. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8901

Kabinet skhvalyv Kontseptsiyu rozvytku tsyfrovykh kompetentnostey do 2025 roku. Baza danykh Ministerstvo tsyfrovoyi transformatsiyi Ukrayiny [The Cabinet approved the Concept for the development of digital competences until 2025. Database of the Ministry of Digital Transformation of Ukraine]. Available at: https://thedigital.gov.ua/news/kabmin-skhvaliv-kontseptsiyu-rozvitku-tsifrovikh-kompetentnostey-do-2025-roku

Poyasnennya hlobalʹnoyi elektronnoyi komertsiyi: statystyka ta tendentsiyi, na yaki varto zvernuty uvahu u 2024 rotsi. Baza danykh Digiexe [Global E-Commerce Explained: Statistics and Trends to Watch in 2024. Digiexe database]. Available at: https://digiexe.com/uk/blog/global-ecommerce-explained-stats-and-trends/

Raskopa N. Ukrayinsʹka elektronna komertsiya u 2023 rotsi: tsyfry pershoho pivrichchya ta prohnozy na aktsiynyy sezon. Baza danykh Speka [Ukrainian e-commerce in 2023: figures for the first half of the year and forecasts for the promotional season. Speck's database]. Available at: https://speka.media/ukrayinskii-ecommerce-2023-cifri-persogo-pivriccya-ta-progno

Derhachova V. V., Koleshnya Y. O., Holyuk V. Y. (2022) Tsyfrova terminolohiya u stratehiyakh. Sutnistʹ, mistse ta rolʹ didzhytal menedzhmentu [Digital terminology in strategies. The essence, place and role of digital management.]. Ekonomichnyy visnyk NTUU «Kyyivskyy politekhnichnyy instytu» - Economic bulletin of NTUU "Kyiv Polytechnic Institute", no. 22, pp. 114−117.

Kraus K. M., Kraus N. M., Manzhura O. V. (2021) Elektronna komertsiya ta Internet-torhivlya [ElectroniccommerceandInter-nettrade]: navchalʹno-metod. posibnyk. Kyiv: AhrarMediaHrup, 454 p.

Kraus K. M., Kraus N. M., Shtepa O. V. (2021) IndustriyaKH.0 iIndustriya 4.0 v umovakh tsyfrovoyi transformatsiyi ta innovatsiynoyi stratehiyi rozvytk unatsionalʹnoyi ekonomiky. Efektyvna ekonomika - Efficient economy, no. 5. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8901

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29