ІНКЛЮЗИВНА ЕКОНОМІКА ТА РИНОК ПРАЦІ: РОЛЬ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ ПРАЦІВНИКІВ З РІЗНИМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/inclusive_economics.1-8

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна економіка, освіта, інклюзивне навчання, компетенція

Анотація

Сучасна економіка потребує нового погляду на включеність і рівні можливості на ринку праці. Дослідження акцентують проблему доступу до праці для різних потреб та роль освіти у формуванні конкурентних фахівців. Інклюзивна економіка вимагає залучення всіх груп населення до економічного життя, відмови від стереотипів та нерівності. Включеність надає можливості для особистого розвитку незалежно від особливостей. Підготовка конкурентних працівників з різними потребами ключова для інклюзивної економіки. Освіта грає центральну роль, забезпечуючи не лише фахові знання, а й соціальні та адаптаційні вміння. Гнучка освіта, відповідна потребам кожного, допомагає досягти успіху в інклюзивній економіці. Програми освіти мають враховувати можливості зайнятості для осіб з обмеженнями. Важливо створювати середовище для обміну досвідом між різними групами населення. Інклюзивна економіка та підготовка конкурентних працівників - виклик для суспільства та держави, потребує зусиль бізнесу, освітніх установ, уряду та громадськості. Такий підхід сприятиме рівності та економічному потенціалу країни. Тема "Інклюзивна економіка та ринок праці: роль освіти" підкреслює важливість включеності, рівних можливостей та адаптованої освіти для різноманітного ринку праці.

Посилання

Аджемоґлу Д., Робінсон Дж. Чому нації занепадають. Походження влади, багатства та бідності / Пер. з англ. О. Дем’янчук. Київ : Наш формат, 2016. 440 с.

Статистичний бюлетень «Соціальний захист населення України». Київ : Державна служба статистики України, 2015. 124 с.

Терюханова І., Стульпінас О., Терещук Н. Стимулювання роботодавців до працевлаштування інвалідів: зарубіжний досвід та вітчизняна практика. Соціальний захист. 2008. № 11. С. 16–17.

Флорида Р. Homo creativus. Як новий клас завойовує світ / Пер з англ. М. Яковлєв. Київ : Наш формат, 2018. 302 с.

Ярмощук І. Інклюзивне навчання в системі освіти. Шлях освіти. 2009. № 2. С. 24–28.

Dewey J. Creative Democracy – The Task Before Us. America's Public Philosopher. Columbia University Press, 2021. P. 59–66.

Schwab M., Malleret T. COVID-19: The great reset. Geneva: Forum publishing, 2020. 280 p.

Adzhemoglu D., Robinson Dzh. (2016). Chomu nacii zanepadajut. Pohodzhennja vlady, bagatstva ta bidnosti [Why nations decline. The origin of power, wealth and poverty] Per. z angl. O. Demjanchuk. Kyiv: Nash format, 440 p.

Statystychnyj bjuleten «Socialnyj zahyst naselennja Ukrainy» (2015). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [Statistical bulletin "Social protection of the population of Ukraine". Kyiv: State Statistics Service of Ukraine].

Terjuhanova I., Stulpinas O., Tereshhuk N. (2008). Stymuljuvannja robotodavciv do pracevlashtuvannja invalidiv: zarubizhnyj dosvid ta vitchyznjana praktyka [Stimulating employers to employ disabled people: foreign experience and domestic practice]. Socialnyj zahyst. No. 11. P. 16–17.

Floryda R. (2018). Homo creativus. Jak novyj klas zavojovuje svit [Homo creativus. How a new class conquers the world] Per z angl. M. Jakovljev. Kyiv: Nash format, 302 p.

Jarmoshhuk I. (2009). Inkljuzyvne navchannja v systemi osvity [Inclusive learning in the education system]. Shljah osvity. No. 2. P. 24–28.

Dewey J. (2021). Creative Democracy – The Task Before Us. Americas Public Philosopher. Columbia University Press. P. 59–66.

Schwab M., Malleret T. (2020). COVID-19: The great reset. Geneva: Forum publishing. 280 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-29

Номер

Розділ

Статті