СУЧАСНІ АСПЕКТИ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ГЛОБАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК

Автор(и)

  • В. П. Баб’яр Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0009-0001-8606-7147
  • Ю. В. Тимофійчук Західноукраїнський національний університет
  • О. В. Кельнер Західноукраїнський національний університет
  • В. С. Бочаров Західноукраїнський національний університет

DOI:

https://doi.org/10.32782/inclusive_economics.6-1

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), глобальний економічний розвиток, сталий розвиток, екологічна відповідальність, соціальна відповідальність, економічна відповідальність, інвестиційний клімат, соціально відповідальні підприємства, глобалізація

Анотація

У статті проведено аналіз сучасних аспектів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) та її вплив на глобальний економічний розвиток. Розглянуто основні напрямки корпоративної соціальної відповідальності компаній, що сприяють сталому розвитку не лише окремих підприємств, а й економік країн у цілому. Акцентовано увагу на зв'язку КСВ з екологічною, соціальною та економічною відповідальністю компаній в умовах глобалізації. Описано вплив КСВ на інвестиційний клімат, стабільність фінансів підприємств, а також на створення нових робочих місць. Окремо висвітлюється роль інтеграції КСВ у корпоративні стратегії, що забезпечує зростання конкурентоспроможності на міжнародних ринках. Крім того, стаття розглядає соціально відповідальні підприємства, підкреслюючи їх значення для забезпечення сталого економічного розвитку на глобальному рівні.

Посилання

Глобальний договір ООН. URL: https://unglobalcompact.org/

Ініціатива різноманітності, справедливості та інклюзії. URL: https://www.imd.org/initiatives/dei/imd-diversity-equity-inclusion-initiative/

Кузьменко О.І. Корпоративна соціальна відповідальність як інструмент розвитку підприємства в умовах глобалізації. Фінансовий ринок України. 2020. № 4. С. 88-95.

Рибалка В.І. Вплив корпоративної соціальної відповідальності на глобальну економіку. Науковий вісник економічних наук. № 6(2). 2021. С. 45-51.

Boston Consulting Group. Your Supply Chain Needs a Sustainability Strategy. URL: https://www.bcg.com/publications/2020/supply-chain-needs-sustainability-strategy

Frontiers in Psychology. Corporate Social Responsibility and Employee Engagement: Enabling Employees to Employ More of Their Whole Selves at Work. URL: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2016.00796/full

Future of Sustainability Courage to Transform Report-2023. URL: https://www.thefuturescentre.org/wp-content/uploads/2023/09/Future-of-Sustainability-Courage-to-Transform-Report-2023.pdf

General Motors. 2022 Sustainability Report. P. 6-7. URL: https://www.gm.com/commitments/sustainability

Home Depot. ESG Report (2022). P. 9-10. URL: https://corporate.homedepot.com/sites/default/files/2022-08/2022_ESG_Report_FINAL_0.pdf

International Organization for Standardization. ISO 26000, Social Responsibility. URL: https://www.iso.org/iso-26000-social-responsibility.html

Kanji G.K., & Chopra P.K.. Corporate social responsibility in a global economy. Total Quality Management & Business Excellence. 2010. № 21(2). С. 119–143. DOI: https://doi.org/10.1080/14783360903549808

Lyon T.P., Delmas M.A., Maxwell J.W., Bansal P., Chiroleu-Assouline M., Crifo P., Durand R., Gond J.P., King A., Lenox M., & Toffel M. CSR needs CPR: Corporate Sustainability and Politics. California Management Review. 2018. No. 60(4). Р. 5-24.

Singh J., & Ahuja S. Corporate social responsibility and global business: Conceptual framework and practical considerations. Journal of Global Business. 2018. No. 9(2). Р. 45-60. DOI: https://doi.org/10.1007/s11575-018-0335-x

Society for Consumer Psychology. Good Guys Can Finish First: How Brand Reputation Affects Extension Evaluations. URL: https://myscp.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcpy.1109

Starbucks. 2022 Starbucks Global Environmental and Social Impact Report. P. 6 and P. 32. URL: https://stories.starbucks.com/uploads/2023/06/Starbucks-2022-Global-Environmental-and-Social-Impact-Report.pdf

Weber J., & Wasieleski D. Corporate Social Responsibility ([edition unavailable]). Emerald Publishing Limited. Original work published 2018. URL: https://www.perlego.com/book/580581/corporate-social-responsibility-pdf

World Economic Forum. The business case for sustainability. World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/agenda/2020/01/business-sustainability/

United Nations Global Compact. Available at: https://unglobalcompact.org/

Diversity, Equity, and Inclusion Initiative. Available at: https://www.imd.org/initiatives/dei/imd-diversity-equity-inclusion-initiative/

Kuzmenko O. I. (2020). Corporate social responsibility as a tool for business development in the context of globalization. Financial Market of Ukraine, no. 4, pp. 88-95.

Rybalka V. I. (2021). The impact of corporate social responsibility on the global economy. Scientific Bulletin of Economic Sciences, no. 6(2), pp. 45-51.

Boston Consulting Group. Your Supply Chain Needs a Sustainability Strategy. Available at: https://www.bcg.com/publications/2020/supply-chain-needs-sustainability-strategy

Frontiers in Psychology. Corporate Social Responsibility and Employee Engagement: Enabling Employees to Employ More of Their Whole Selves at Work. Available at: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2016.00796/full

Future of Sustainability Courage to Transform Report-2023. Available at: https://www.thefuturescentre.org/wp-content/uploads/2023/09/Future-of-Sustainability-Courage-to-Transform-Report-2023.pdf

General Motors. 2022 Sustainability Report. P. 6-7. Available at: https://www.gm.com/commitments/sustainability

Home Depot. ESG Report (2022). P. 9-10. Available at:: https://corporate.homedepot.com/sites/default/files/2022-08/2022_ESG_Report_FINAL_0.pdf

International Organization for Standardization. ISO 26000, Social Responsibility. Available at:: https://www.iso.org/iso-26000-social-responsibility.html

Kanji G. K., & Chopra P. K. (2010). Corporate social responsibility in a global economy. Total Quality Management & Business Excellence, no. 21(2), pp. 119–143. DOI: https://doi.org/10.1080/14783360903549808

Lyon T. P., Delmas M. A., Maxwell J. W., Bansal P., Chiroleu-Assouline M., Crifo P., Durand R., Gond J. P., King A., Lenox M., & Toffel M. (2018). CSR needs CPR: Corporate Sustainability and Politics. California Management Review, no. 60(4), pp. 5-24.

Singh J., & Ahuja S. (2018). Corporate social responsibility and global business: Conceptual framework and practical considerations. Journal of Global Business, no. 9(2), pp. 45-60. DOI: https://doi.org/10.1007/s11575-018-0335-x

Society for Consumer Psychology. Good Guys Can Finish First: How Brand Reputation Affects Extension Evaluations. Available at: https://myscp.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcpy.1109

Starbucks. 2022 Starbucks Global Environmental and Social Impact Report. P. 6 and P. 32. Available at: https://stories.starbucks.com/uploads/2023/06/Starbucks-2022-Global-Environmental-and-Social-Impact-Report.pdf

Weber J., & Wasieleski D. (2018). Corporate Social Responsibility ([edition unavailable]). Emerald Publishing Limited. Original work published 2018. Available at: https://www.perlego.com/book/580581/corporate-social-responsibility-pdf

World Economic Forum (2020). The business case for sustainability. World Economic Forum. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2020/01/business-sustainability/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30