ОСОБИСТІСНА КРЕАТИВНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО ПІДХОДУ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/inclusion-society-2022-1-5

Ключові слова:

креативний потенціал, креативне середовище, особистісна компетентність, професійна компетентність, інноваційні технології

Анотація

У статті розглядається актуальність питання розробки й упровадження інноваційних педагогічних технологій, що якнайкраще забезпечуватимуть ефективність навчального процесу. Виявлено, що для забезпечення високої ефективності освітнього процесу не достатньо самих лише найсучасніших педагогічних технологій, засобів і форм навчання, важливо, щоб викладач зайняв активну особистісну теоретико-методологічну позицію. Креативність вважається головним чинником в особистісній компетентності викладача. Вона більше характеризується внутрішньою активністю, ніж зовнішньою, яка проявляється такими основними характерними якостями: готовністю до ризику; імпульсивністю; незалежністю суджень; критичним поглядом на власну діяльність; сміливістю уявлення, мислення та висловлювання. У статті доводиться, що навчання за традиційними технологіями – час витрачений намарно, адже особа, яка засвоїла тільки знання та набутий кимось досвід не конкурентоспроможна на сучасному ринку праці. Сучасний викладач повинен успішно засвоювати ціннісно-нормативний досвід минулих поколінь, набувати, виробляти та вдосконалювати власну технологію професійної діяльності, творчості, спілкування. А інноваційна діяльність як креативна слугує рушійною силою у формуванні і прийнятті змін як в особистому житті так і професійному. Саме тому креативний потенціал викладача є визначальним у формуванні та застосуванні інноваційного підходу до освітнього процесу. З’ясовано, що креативний потенціал викладача є визначальною складовою його професійної компетентності та здатності до інноваційного підходу в освітній діяльності

Посилання

Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів. [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х.Ш.; наук. ред. Арістова А.В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. К. : НТУ, 2017. 172 с.

Брич В.Я., Корман М.М Креативний менеджмент: Підручник для вивчення дисципліни студентами денної та заочної форми навчання економічних спеціальностей. Тернопіль: ТНЕУ, 2018. 220 с.

Брич В.Я., Корман М.М. Психологія управління: Навч. посібник. Київ: Кондор-Видавництво, 2013. 384 с.

Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х. Ш.; наук. ред. Арістова А. В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. К. : НТУ, 2017. 172 с.

Korman M.M. Actual problems of modern economy development: Collection of scientific articles. Thorpe-Bowker®, Melbourne, Australia, 2015. С. 314. 318.

Щепіна Н.В. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ як наукова проблема: http://www.nbuv.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ