INTERNET MARKETING AS A TOOL FOR PROMOTING CONSTRUCTION PRODUCTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/inclusive_economics.4-10

Keywords:

construction industry, construction organisations, Facebook, Instagram, Internet marketing, SMM

Abstract

Introduction. As a result of russia's aggression against Ukraine, the level of development of the construction industry has decreased, which is especially evident in the residential and commercial sectors. The paper shows that these trends have occurred due to physical danger, a significant increase in the exchange rate, high inflation, disrupted logistics, shortage of rolled metal products, etc. The paper substantiates that in order to attract potential customers, retain existing customers, increase brand awareness and increase sales of construction products, it is recommended to use Internet marketing more actively. Purpose. The purpose of the study is to investigate the role of Internet marketing as an effective tool for promoting products by construction organizations. Methods. The paper uses general scientific methods: dialectical, system-structural analysis and synthesis, statistical and economic methods, generalization. Results. In the framework of this research work, the peculiarities of using Internet marketing in the construction industry were investigated, in particular through the use of such a social media marketing tool as SMM. In addition, the paper notes the main advantages of SMM for organizations in the construction industry and notes that for the effective implementation of SMM for construction organizations, it is necessary to use such social networks as Facebook and Instagram. The paper characterizes and identifies the advantages and disadvantages of using Facebook and Instagram platforms by construction organizations. Conclusion. The paper concludes that Internet marketing allows to create a corporate identity of a construction organisation, helps to attract even more customers and partners, opens access not only for customers, but also for representatives from other markets and government agencies, demonstrating opportunities for the development of a construction organisation. At the same time, with the proper promotion of an account on a social network, an organisation can achieve not only an increase in profits due to the growth of product sales, but also an increase in credibility, manage its reputation, and attract new target visitors and buyers of products.

References

Будівництво відновили 75% ЖК в Україні, відновили продаж 82% - "ЛУН". Інтерфакс-Україна. URL: https://interfax.com.ua/news/economic/925362.html (дата звернення: 19.04.2024).

На ринку первинної нерухомості Києва та області намітилися нові правила гри та нові тренди. Zagorodna.com. URL: https://www.zagorodna.com/uk/novini/na-rinku-pervinnoji-neruhomosti-kiyeva-ta-oblasti-namitilisya-novi-pravila-gri-ta-novi-trendi.html (дата звернення: 19.04.2024).

Акциз на пальне подорожчає у 2024 році: що про це відомо. Wheelnews. 2024. URL: https://wheel-news.com/31073-aktsyz-na-palne-podorozhchaie-u-2024-rotsi-shcho-pro-tse-vidomo (дата звернення: 19.04.2024).

Шоляк В. Що таке інтернет маркетинг (internet marketing) . Wizeclub. URL: https://wizeclub.education/blog/shho-take-internet-marketing-internet-marketing/ (дата звернення: 19.04.2024).

Храпкіна В.В., Брюшко Н.О. Сучасні тренди інтернет-маркетингу. Економіка та суспільство. 2022. Випуск № 38. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1320#:~:text (дата звернення: 19.04.2024).

Вдовічена О.Г., Гой В.В., Харів В.В. Інтернет маркетинг як засіб просування бренду. Економіка та суспільство. 2023. Випуск № 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-51 (дата звернення: 19.04.2024).

Луцій О.П., Скакун О.М. Можливості використання інтернет-маркетингу в агробізнесі. Київський економічний науковий журнал. № 3, 2023. С. 76–81. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-3-12 (дата звернення: 19.04.2024).

Поліковська Ю. 80% громадян в Україні користуються інтернетом щодня, — соцопитування. Інтернет-видання «MEDIASAPIENS». 2024. URL: https://ms.detector.media/internet/post/34073/2024-01-26-80-gromadyan-v-ukraini-korystuyutsya-internetom-shchodnya-sotsopytuvannya/#:~:text= (дата звернення: 19.04.2024).

Facebook втратив 2 мільйони, а Instagram понад 4 мільйони українських користувачів за рік. CASES. URL: https://cases.media/en/article/facebook-vtrativ-2-mln-a-instagram-ponad-4-mln-ukrayinskikh-koristuvachiv-za-rik (дата звернення: 19.04.2024).

Українська аудиторія Facebook зменшилась на 2 млн, а Instagram — на 4 млн. користувачів. Internet Freedom UA. URL: https://netfreedom.org.ua/article/ukrayinska-auditoriya-facebook-zmenshilas-na-2-mln-instagram-na-4-mln-koristuvachiv (дата звернення: 19.04.2024).

Єлісеєва А. Facebook та Instagram: порівняння платформ. Itforce. URL: https://itforce.ua/blog/facebook-instagram-porivniannia-platform/ (дата звернення: 19.04.2024).

Луценко Є.Українська аудиторія Facebook за 2022 рік впала на 2 млн, а Instagram — на понад 4 млн. Hromadske. URL: https://hromadske.ua/

posts/ukrayinska-auditoriya-facebook-za-2022-rik-vpala-na-2-mln-a-instagram-na-ponad-4-mln (дата звернення: 19.04.2024).

Budivnyctvo vidnovyly 75% ZhK v Ukrajini, vidnovyly prodazh 82% - "LUN" Construction resumed in 75% of residential complexes in Ukraine, sales resumed in 82% - LUN. Interfaks-Ukrajina. Available at: https://interfax.com.ua/news/economic/925362.html (accessed March 19, 2024).

Na rynku pervynnoji nerukhomosti Kyjeva ta oblasti namitylysja novi pravyla ghry ta novi trendy New rules of the game and new trends have emerged in the primary real estate market of Kyiv and the region. Zagorodna.com. Available at: https://www.zagorodna.com/uk/novini/na-rinku-pervinnoji-neruhomosti-kiyeva-ta-oblasti-namitilisya-novi-pravila-gri-ta-novi-trendi.html (accessed March 19, 2024).

Akcyz na paljne podorozhchaje u 2024 roci: shho pro ce vidomo Fuel excise tax will rise in price in 2024: what is known about it. Wheelnews. (2024). Available at: https://wheel-news.com/31073-aktsyz-na-palne-podorozhchaie-u-2024-rotsi-shcho-pro-tse-vidomo (accessed March 19, 2024).

Sholjak V. Shho take internet marketyngh What is internet marketing?. Wizeclub. Available at: https://wizeclub.education/blog/shho-take-internet-marketing-internet-marketing/ (accessed April 19, 2024).

Khrapkina V. V., Brjushko N. O. (2022) Suchasni trendy internet-marketynghu Modern trends in Internet marketing. Ekonomika ta suspiljstvo - Economy and society, no. 38. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1320#:~:text (accessed April 19, 2024).

Vdovichena O. Gh., Ghoj V. V., Khariv V. V. (2023) Internet marketyngh jak zasib prosuvannja brendu Internet marketing as a means of brand promotion. Ekonomika ta suspiljstvo - Economy and society, no. 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-51 (accessed April 19, 2024).

Lucij O. P., Skakun O. M. (2023) Mozhlyvosti vykorystannja internet-marketynghu v aghrobiznesi Possibilities of using Internet marketing in agribusiness. Kyjivsjkyj ekonomichnyj naukovyj zhurnal - Kyiv Economic Scientific Journal, no. 3, pр. 76–81. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-3-12 (accessed April 19, 2024).

Polikovsjka Ju. 80% ghromadjan v Ukrajini korystujutjsja internetom shhodnja, - socopytuvannja 80% of citizens in Ukraine use the Internet every day - a survey. Internet-vydannja «MEDIASAPIENS». Available at: https://ms.detector.media/internet/post/34073/2024-01-26-80-gromadyan-v-ukraini-korystuyutsya-internetom-shchodnya-sotsopytuvannya/#:~:text= (accessed April 19, 2024).

Facebook vtratyv 2 miljjony, a Instagram ponad 4 miljjony ukrajinsjkykh korystuvachiv za rik Facebook lost 2 million and Instagram more than 4 million Ukrainian users in a year. Cases. Available at: https://cases.media/en/article/facebook-vtrativ-2-mln-a-instagram-ponad-4-mln-ukrayinskikh-koristuvachiv-za-rik (accessed April 19, 2024).

Ukrajinsjka audytorija Facebook zmenshylasj na 2 mln, a Instagram - na 4 mln. korystuvachiv The Ukrainian audience of Facebook decreased by 2 million and Instagram - by 4 million users. Internet Freedom UA. Available at: https://netfreedom.org.ua/article/ukrayinska-auditoriya-facebook-zmenshilas-na-2-mln-instagram-na-4-mln-koristuvachiv (accessed April 19, 2024).

Jelisejeva A. Facebook ta Instagram: porivnjannja platform Facebook and Instagram: a comparison of platforms. Itforce. Available at: https://itforce.ua/blog/facebook-instagram-porivniannia-platform/ (accessed April 19, 2024).

Lucenko Je.Ukrajinsjka audytorija Facebook za 2022 rik vpala na 2 mln, a Instagram - na ponad 4 mln  Ukrainian Facebook audience fell by 2 million in 2022, and Instagram - by more than 4 million. Hromadske. Available at: https://hromadske.ua/posts/ukrayinska-auditoriya-facebook-za-2022-rik-vpala-na-2-mln-a-instagram-na-ponad-4-mln (accessed April 19, 2024).

Published

2024-06-28